LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofie Ingmarsson - 22 mars 2011 14:12

LOVELY  13+ grader visar det ute , och tänka sig att när den där lilla pinnen på termometern går uppåt går även humöret öppet med samma fart! kom nyss hem bänkat mig i soffan med en corona och kl är bara 14.00 lämnat av sannah vid tåget , fuck vad trist tycker hon skulle ha stannat hos mig sjukt tomt det vart på en gång , skulle ha låst in henne i gäststugan och haft henne som husdjur igentligen men man kan inte få allt här i världen.. tog oss en sovmorgon idag sen frukost bestående av chips och kaffe och begav oss in vid 11.30 så hann vi med en sväng på sivletto fuck vad mkt snyggt det finns skulle lätt kunna bränna 20.000 på en pisskvart där inne , sen ojojoj mkt att kolla på.. la undan 2 tröjor en loser machine & sen en annan baseballtee typ grymt snygga kunde inte hålla mig så på fredag e dom mina trots att jag inte har råd igentligen but who cares!..

 

gårdagen var grym , åkte in till sanna som kom med tåget kl 9 , virra runt i värta hamnen och hitta oss tillslut fram till där hon skulle på arbetsintervju som var snabbt avklard , sen 2 timmars väntan till hälsokontrollen , käka lite bastukorv & gratäng under tiden och satte oss på en golvplats och snacka skit tills det var dags , sen t-banan till söder tog oss någon öl på en pub , gick i affäärer sen lulla runt lite lulliga ner mot studion och hälsa på anne och alla där .. tog oss upp till butterix & beyond retro innan alla affärer stängde begav oss hem med chips och cola i högsta hugg friterade vårrular och tjocka i oss och kolla på en beck film & BB som avslut , grymt mysig dag !

 

vad annars har hänt på senaste tiden tro ? var hemma i mora förra helgen var med en grym helg med fredagsmys hos fättan och john med lite alkohol men en lugn kväll , lördagen spenderades hela dagen ute på orsa sjön i solskenet med massa alkohol , kömpisar , motorfordon i alla dess former , det var ju speedweekend on ice , dom körde lite dåligt tyckte jag bara , men jag var glad ändå hade ju alla mina nära och kära runomkring mig så det var  nästan mera intressant , efteråt for vi till sportbaren käka mat och drack lite öl hem & mellanlanda iinnan jag tog med mig johnnys kompis daniel ner på raggarklubben och visade hur det går till i mora och sen ute med kusins buick till kl 5 på morgonen , älskar att vara hemma i mora där raggen alltid går! WIHUUU..

SÖNDAG sleettna som fan tog vi 140:an hemöver till sthlm igen och skiten höll hela vägen fram och tillbaka helt underbart , spännande var det med tanke på att det var prämier tur med nya motorn som stått i 15 år , den bluddra och smällde lite en tändningsinställning är behövligt men sen så , dags för besiktning i veckan , åkte ju fast häromdagen hos lilla polisen , sommardäck , körförbud & utan bälte men lyckades snacka bort allt förutom bältet om ja lova att besikta den så ska väl göra det nu på fredag :) ...

 

men ja nästan allt jag hade att säga för denna gång tror jag , tänkte ta min corona ut i solen och se om det finns något att pilla med på bilarna eller skotta snö och förskynda processen att få bort skiten så darten kan fram någon gång! , ja något blire...

 

tack & hej leverpastej!

Av Sofie Ingmarsson - 2 mars 2011 12:44

    

hej & hå , vad tycker ni då gott folk ? , var dags för lite förändring , slutade med ännu mer rött hår än innan & en lugg , jag är jävligt nöjd :)

tisdag idag & inne på min 2a lediga dag och sista för den här veckan , sen äre jobb fram tills måndag som gäller , inte gjort något speciellt alls , var bara hemma igår och tvätta och städa lite , åkte till mödravårdcentralen och beställde tid för spiralen , tar emot lite men vet att det är rätt att vänta ett tag och få ordning på allt runtom , även fast jag inte vill annat än att bli mamma så får det ligga på hyllan en stund.. finns all tid i världen till detta .. kvällen så gjorde ja & J texmex hur gott som helst och sen kolla på en beck film & avslutade med big-brother , ohoo skottpengar på nicky - sthlm & rodney  vore ju ngt .. jag kan vara den som trycker av skottet utan att ha dåligt samvete.. ..

men men fast i big-brother träsket är jag och kommer vara en trogen följare hela säsongen bara för att skiten är beroende framkallande..

sitter nu och väntar på älsklingen som kommer hem om någon timme , han hade vart & hittat 4 st sommardäck på fälg idag utanför ett soprum till 140:an , så dom ska på och så ska han byta fjädrarna bak medans dom byts .. sen äre inte så mkt kvar innan besiktning så jag slipper den här äckliga pundar 240:n som jag åker för tillfället .

sen ikväll ska jag åke in till Anne och dela med mig av lite hud på benet till henne , för hon har satt igång och börjat tatuera lite nu och vill ju ha folk som ställer upp så hon får komma någonstans , och självklart ställer man upp för konstens framtid ;) får se vad det blir , jag gav ett förslag om en ettrig liten jävel med baseballträ & testen " beat on the brats with a baseballbat" och tror annes ideer började sprudla , så full av förväntning hehe.. ska prata med alex och tid för att göra klart ratfinken med på överarmen så det blir av snart , vill ju ha i färg nu :)

nej tänkte ta ett ryck och gå igenom hårddisken och göra en mapp med massa bilder som jag ska skicka på framkallning från alla bravader genom åren nu sen bege mig ut i solskenet , det är fan vår här i stockholm idag ! JIPPIE snart sommar...

hasta la vista.

Av Sofie Ingmarsson - 2 mars 2011 12:33

kommit av mig med en här grejen jag startade med att skriva om en ny grej varje dag , kommer nog komma med lite tätt mellanrum hela tiden när tid och lust faller in..

 

då gör vi ett försök på 4:e dagen , mål , drömmar & önsningar ? den svåraste av dom alla tror jag eftersom jag är en människa med min hjärna på tusen olika nivåer hela tiden...

 

just nu i dagens läge så är mina mål och önskningar inriktade på att få fast tjänst på jobbet så man kan börja någonstans , prio 1 är väl att börja få ordning och renovera huset här ute på värmdö så att man trivs och är nöjd ,renovera om allt , och bygga ut så vi får ett större sovrum , fint kök , nytt golv överallt mm .. sen självklart köpa mig en egen bil vilket är pågång bara den hittas förmodligen. fixa hojkortet till våren & i framtiden köpa mig en egen med... så vill jag ut och resa vill se mer av den här världen som vi bor på , så mkt jag vill uppleva & se  tillsammans med johnny..

 

sen mina riktiga drömmar om hur mitt liv skulle ha sett ut får vi väl se hur mkt av det som kommer att bli sanning av ,  vill ha ett fint hus , helst hemma i dalarna någonstans , där jag får ha min familj och vänner omkring mig inom ett "normalt" avstånd så man bara kan åka över på en kopp kaffe & bara umgås .. ett stort garage självfallet som är fullproppat av massa motorfordon i alla dess former , bilar , hojar , skotrar en & annan cross mm . ett stall med 2 hästar  till mig och johnny .. 2 hundar och en och en annan katt . djur är en viktig del i mitt liv... sen såklart inom en snar framtid börja tänka på att göra ett nytt försök vad gäller att skaffa en familj , 2-3 små knoddar att uppfostra och se växa upp till bra människor..

 

jag är en sån som vill kunna allt , jag vill lära mig allt om motorer och kunna mecka själv helt och hålllet .. jag vill lära mig lacka och pinstriping . vill kunna tatuera och vara jävligt duktig på det.  eventuellt utbilda mig inom något som jag brinner för som jag inte riktigt vet vad än för jag brinner för så mycket..  

 

ja det finns mycket som jag vill sen får vi se vad framtiden har att utvisa , jag ska gå göra mitt bästa för att få allt så bra som jag kan!

 

thats it..

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards