LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofie Ingmarsson - 1 juni 2011 10:50

finns det någon stackare kvar här som försöker följa en som är sjukt dålig på att uppdatera?

 

juni vare ja , och sommar helt plötsligt ! har inte alls samma pirrande sommarkänslor och förväntan som jag brukar ha men det är för att jag vet inte vad jag har att förvänta mig , denna sommar kommer inte se ut som det alltid gjort , hela mina sommrar förut har enbart kretsat till bilträffar & evenemang i alla dess former , big lake run , big meet , kjula , mantorp , hot rod reunion , classic mm .. nu  ska denna sommaren  bestå av enbart mig och min äskling , denna semestern ska vi enbart ägna åt varandra ,det är behövligt . sjukt spännande jag har ju aldrig vart utomlands kommer bli så underbart , men inget bestämt mer än att vi ska på en solresa nu den 20:e juni drar till arlanda på en sista minuten mot okänd destination , sen eventuellt ut och segla en vecka om vi får låna någon båt utav hans familj , sen kommer resterande tiden av sommaren gå åt att börja riva huset helt till grunden , byta golv , tak , väggar , göra en helt ny planlösning & få allt exakt som vi vill ha det ! är ganska akut nu eftersom hela huset är fullt utav svartmöggel , vilket vi börjar misstänka spökar med våran hälsa:/  så vi tar vårt pick och pack och bosätter oss uppe i gäststugan för något år framöver skulle jag tro , oj här ska vårat förhållande sättas på prov !

 

annars då så är allt skit med mig ärligt talat ! vart konstant sjuk nu i 3 veckor , feber , hosta , halsont , litervis med snor , några dagars magsjuka & sen går det bara runt runt.  men nu måste det vara sista vändan hoppas jag orkar inte mera nu , lever på läkemdel i alla dess former som jag kan tänka mig inte är alltför bra i längden heller..  men förutom att jag är sjuk så rullar väl allt på i vanlig ordning här hemma , ätnligen fått fast tjänst på jobbet som jag gick in i från och med 1a maj nu  , känns underbart , håller för tillfället på och bråkar med lite banker om lån men det ska ordna sig tillslut på ngt vis eftersom jag tabba mig så hjälper älsklingen mig , så under sommarens gång så ska sofie äntligen få bli ägare till sin egna första "riktiga" bil , vad det blir ännu är okänt.. darten är igångsatt igen & går som ett as som vanligt , rodden är på god väg att rulla snart bara framaxel , kadan & lite fix kvar , sjukt spännande !

 fått oss ett garage / carport med av en kille här i området som han skulle slänga som  vi ska hämta snart och sen bygga ut och bygga väggar så snart är ju allt betydligt mkt enklare för mig och johnny om vi vill skruva i dåligt väder & i vinter så slipper man ligga på gruset..    hojkortet står tyvär still i brist på pengar & engagemang ifrån johnny som inte verkar ha sån stor lust att lägga tid på atty övningsköra med mig , får se tilla tt börja vara på han lite mera nu.. vill kunna dra iväg på hojen själv till jobbet , till affärn eller bara ut & köra för körandes skull , utan några som helst förpliktelser ..

 

   

 

ja vad annars har hänt ? , vart på en karatefylla med anne som slutade åt pipsvängen & en vecka hemma i mora / sälen och umgicks med alla nära och kära var helt underbart , och sjukt roligt i sälen på ski & rocken med massa äventyr & såg även dead by april , spela brännboll , norsk fylla , åkte tefat i trappa och massa annat tok..  .. varit hos alex på en mysdag med skateboard , grillning & loowloow åkning med ungarna.. sen depalma träffen en sväng i lördags men mådde som en påse bajs så vart inte långvarigt men var några riktigt häftiga bilar :)

 

       

 

på fredag så blire gröna lund med ufo , malin & deras lilla dotter och även johnny sen kanske ut och kolla lite race på valhalla kuppen om vi får besök av jimmy från mora .

 

saknar mora , familjen och vännerna lika mycket som vanligt , och även fast man vant sig lite vid att vara ifrån allt så är det fortfarande tungt att bo här nere , men på något konstigt sätt måste det ju vara värt det eftersom jag är kvar här efter 2 års tid med sjukt mkt händelser både positiva & negativa , kan inte tänka mig ett liv utan min bäste vän & stora kärlek johnny vid min sida så fårt helt enkelt vänja mig vid att jag kan inte få allt som jag vill ha det , utan göra det bästa jag kan av situtationen fast det kanske inte alltid är lätt. but what can i do? 

 

ska ta & mumsa i mig lite utav , feta, avocado / kycklingsalladen jag drog ihop igår som frukost mums!.

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards