LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofie Ingmarsson - 30 augusti 2012 16:28

Har fått en sånt jävla cravings efter havreflarn doppade i choklad !! Knaper knaper!

Av Sofie Ingmarsson - 30 augusti 2012 16:26

Aj aj känns som jag håller på att gå av åå mitten ! Ryggen värker som fan idag & hugger i magen , förvärkar kanske börjar komma ? , börjar kännas bra tungt att jobba full tid nu & ont nästan i hela kroppen , fast är bara 30 dagar kvar sen går jag på havandeskap ledigt , försäkringskassan ringde idag & berätta att min ansökan vart beviljad ! Skönt hade aldrig klarat att jobba hela tiden ..

Gus vad han växer lilla pyret " aka dalton" som jag kallar honom , tycker magen blir större varje dag , kan inte förstå hur han ska få plats där inne om han ska fortsätta i 3 månader till att Öka i storlek ? , men går gör det väl :)

Johnny kommer hem & lagar pannkakor snart sen ska jag sno av han en ruggmassage , igår fick jag ostbågar och fotmasaage ! Ibland kan han få till det :)

Usch funderar i om jag ska ställa av biscaynen , är ju slut på alla bilträffar nu & åker knappt något med den och står å betalar nästan 1000:- i månaden för att ha den försäkrad när den e påställd och runt 100:- under tiden den står , känns trist bara att göra det konkret att vintern är slut & inte kunna ta den om man vill , men behöver alla extra pengar just nu , helt black efter Ullared resan då jag stod för hela kalaset:/

Ska hoppa i min onepiece & försöka packa lite så jag får ligga raklång i soffan sen innan jag går sönder !
För imorn åker vi upp till Mora efter jobbet för en snabbvisit över helgen ! Tyvärr kommer vi inte upp försen imorgon kväll & sen har vi bara lördag och söndag förmiddag där så kommer inte hinna se många och göra mycket eftersom Johnny ska ju "jobba" & dra rör hos Pappsen och sätta in element , men jag är nöje bara jag får vistas i mitt älskade Färnäs !! Och sen ska vi hämta barnvagnen pappa har köpt till mig & min cykel! Får se om vi lyckas få hem karossen med som vi fått för att Johnny ska hjälpa han med huset , kommer bli en grym familjerod det där ! Baksäte och allt :)

Bilder på magen från imorse & cykeln, kaross & fina barnvagnen :)

Av Sofie Ingmarsson - 27 augusti 2012 14:34

2:ā stora lasset pecannötglass & kladdkaka till & fan vad jag njuter , blir ju tjock iaf så då kan man synda lite nu medans man kan , men sen blir det hårdträning så snart jag kan och få tillbaka min platta mage ! Fast sist jag var på mvc hade jag gått upp 5 kg sen jag skrev in mig och då hade jag gått ner i vikt med så jättetjock blir jag nog inte , hoppas jag !

Nej ska tunga Johnny & se om han är på ingång snart , jag saknar hans söta tryne ! I

Av Sofie Ingmarsson - 27 augusti 2012 14:15

Härliga måndag ! Kan jag faktist säga om den här måndagen , knappt flyttat mig utanför dörren idag längre än ner till postlådan & har inte lust att vara ute mer än så , ruggigt & blåser ute .. Tror hösten har anlänt på riktigt ? , såg Anki till och med skrivit att hon sett första snön redan .. Så idag har jag än så länge bara myst runt i min one piece och packat upp och fixat och donat här hemma med allt vi fick med oss från Ullared & high chaparall hem :)

För just precis Ullared vart det & jag och Johnny har nog gjort den snabbaste Ullared vändan i historien , 1,5 timme "inräknat en fika" så var vi ute & jag 3500:- kr fattigare , nog hade jag lätt kunnat bränna 10 timmar & 10 tusen till där men Johnny var inte alla så pigg förkyld och ont i foten så fick gå undan den här gången och vi åkte ju dit för att handla mest barnsaker & så hade vi inte så mycket att bränna mer än så, men är supernöjd med inköpen , fick en jacka , one piece , mössor , vantar & trosor till mig själv , lampa , ramar , mexfiltar, påslakan, glasburkar till hemmet sen massa saker till pyret så nu fattas bara barnvagn , skötbord & en del småsaker , men känner mig mycket lugnare :) blir nog en till vända ner under vintern sa Johnny bara pyret hittat ut ...

Sen fredag & lördag var vi ju på high chaparall på jeep träffen, faktist jävligt häftigt evenemang runt 450 jeepar & andra brutala fyrhjulsdrivna fordon som var ute i skogen och bara lekte i leran! Geggamojja är nog något man aldrig kan växa ifrån , sprang barfota runt i halvmeter gyttja och kände mig jävligt nöjd med livet & det bästa var nästan att köra fast ! så nu letas det förbrillt 4x4 hos Johnny haha!

Haha haft en kanon bra helg med älsklingen + hans familj bra segt att åka impalan hem igår bara eftersom jag inte sovit alla många minuter under helgen , kryper i benen , halsbränna från helvetet hela tiden & så blåste det kallt och dåna där bak! Men bara 3 månader kvar jag häääärdar ut ..

Bilder från helgen & shoppingen!

Av Sofie Ingmarsson - 24 augusti 2012 09:47

Äntligen fredag , att alltid fredagar känns sådär lite mycket bättre än andra dagar i veckan är väl för dom flesta samma sak , trots man jobbar helg så går konstigt nog humöret upp en anIng ? Wierd But true! Men nu är jag ju faktist jobbfri den här helgen..

Gått upp alldeles för tidigt som vanligt fast jag inte behöver , att jag bara inte kan ha ro i kroppen & somna om när jag vet att jag har inget att göra iaf? Nej slår upp mina gröna klockan 7 och hoppar upp och gjorde müsli fil och te för att kolla på vakna med the voice för att nu någon timme senare ha damp som vanligt och uttråkad . Men ska väl börja vika jätte högen med tvätt jag gjorde av gårdagens dampyck och sen packa , för bara Johnny slutar jobbet kl 4 sticker vi mot high chaparall + hans lillebror , får se om vi tar dogen eller impalan , tar vi försnämnda lär jag ut & skruva ur sterion ur min & sätta i där klarar inte av hackande kassa skivor i 50 mil ! Finns det nå värre ? Tackar satan för usb & aux!

I gårdagen brist på inget att göra vart det lite shopping :)

" jag är Lite ugglebesatt just nu "!

~ babybädd till skötbordet
~ porslinsugglor
~ påslakan " ugglor & apor"
~ burkar till pasta mm
~ akta graco bilbarnstol
~ kattskålar

Hej

Av Sofie Ingmarsson - 23 augusti 2012 12:23

Längtar efter dig

Av Sofie Ingmarsson - 23 augusti 2012 11:51

98 dagar kvar tills pyret är beräknat att komma nu , tänk att inom 3 månader så är ja & Johnny föräldrar ! Galet underbar känsla men ändå lika skrämmande man vet ju inte alla vad man har att vänta sig allting är helt Utom ens egen kontroll , vart när & hur han kommer ut och hur han mår , hur första tiden kommer att se ut. Man kan inte göra något han kommer ! Och som jag längtar! Mår hur bra som helst nu jämfört med resten av graviditeten Som varit ett rent helvete , nu kan jag äta och sova och njuter av det så mycket jag kan , börjat fått ont i kroppen Och klumpigare att röra sig men det är en barnlek med att ligga halvdöd inne på toaletten i flera månader. Full fart är det på han där inne nu & magen rör på sig , Johnny såg första gången utanpå igår Och leendet han fick fram var ren lycka. ! Har handlat det mesta i klädmärket redan har hittar tradera:)Mycket bra skit för lite pengar så storlek 5-56 r klart så vi klarar oss någon månad. Sen bara handlar en bilbarnstolUtöver det än så länge , Johnny tycker inte alla vi har lika bråttom som jag tycker att börja fixa och donaGör mig nästan bara mer stressad av att vi inte har något men nu den här lönen har jag tänkt vi måste börja lite. Ska ner till High chaparall över helgen med Johnnys familj och på någon gegg/jeepträff Vet inte alla vad det är men blir säkert kul , trist dock att det är samma helg som Vega träffen + tattoo mässan Då Nääs och oliver kommer ner och har ju fått på tunnelramet på biscaynen och fälgarna så har velat åkt den dit Men allt får man inte .. Hmm ledig dag nr 2 idag med & usch vad tråkigt jag har , ligga och slappna av är inte Min starka sida får ju spunk & inser hur jävla ensam jag fortfarande är i den här staden efter snart3 år. Annzo jobbar och helt plötsligt så är det nästan slut åå alternativ där . Kommer nog aldrig trivas lika bra här som hemma i Mora , men what can i do?!Ännu jobbigare faktist nu när man vill ha familjen extra nära och tjejkompisarna att dela graviditeten medOch snacka bebis ?, faktist gruvar mig lite för mamma ledigheten att jag kommer deppa ihop , men förmodligen harJag inte tid med det , hoppas jag ? Nej ska dammsuga & vika tvätten sen åka och kolla lite affärer i MölnvikFick ett + på lönespecen idag nån tusenlapp extra är alltid bra :)

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards