LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg under november 2012

Av Sofie Ingmarsson - 29 november 2012 13:13

magen idag  på BF dagen ( har inte sjunkit någonting)?

men det behöver den ju inte göra heller alls...

     

Av Sofie Ingmarsson - 29 november 2012 13:00

  



den dagen som jag suktat efter nu i otaliga månader , rättare sagt sen den 1 april när jag pissa ett + på den där stickan , dagen då vi är beräknade att bli föräldrar , men usch ingen bra dag fick igår tokont i halsen & bihålorna och mkt riktigt natten bestod av feber som steg sakta men säkert och otaliga snortussar bredvid sängen , inte sovit alls i stort sett . och känner mig utslagen som fan idag och vet inte hur jag skulle orka ha energi till att föda barn idag så vi får hoppas han väljer att stanna inne tills jag blivit frisk , men inget jag kan styra så who knows? .


johnny är lika förkyld han , han har varit hemma med mig hela veckan by the way , hans nerver har med kommit nu och han kan inte koncentrera sig på jobb och jag vill ärligt talat inte vara själv nu & daniel tycker med han kan vara hemma , man blir bara farsa första gången 1 gång i sitt liv , han är snäll daniel .. så veckan har gått mycket fortare nu när man haft sällskap , var in igår så johnny hjälpte daniel med ett jobb så fick jag följa så luncha vi inne i stan , bytte till vinterdäck på bilen på robins jobb på kvällen , resten av veckan har vi vart ute och promenerat , lite i garaget , johnny klippte sig på sivletto i tisdags , vart så jävla snygg ! han är en mumsbit min man om jag får säga det själv! sen typ bara tagit det lugnt vart sånt himla pissväder och spöregnat konstant... men igår så jävlar shifta det & äntligen så vräker det ner snö , jag älskar snön! blir riktigt mysigt & hoppas vi får ha kvar det nu och får en vit jul :)


längtar verkligen dock mer hem till dalarna när snön äntligen kommer , jag vill dra fram skotern och gasa ur den , åka tefat i alldeles för högfart och slå mig blåslagen , göra ett nytt tappert men skitkasst försök att va kung i backen på snowboard , åka spark , ut och sladda isbil och massa mer ... kommer nog inte kunna få åka skoter försen i mars om jag har otur då det tar ca 3 månader innan allt i magen har läkt och man ska ta det väldigt lugnt , risk för framfall och skit vill man ju inte ha , kan ju få men för livet . men någon lugn tur iaf.?


starta upp biscaynen häromdagen & körde ut henne från carporten , damn vilket riv det är i motorn , låter verkligen vass , glömmer hur mkt kärlek det är i det där ljudet när man inte hört det på ett tag , hmm kommer ha svårt att sälja skiten ...om jag nu gör det , probably not!


johnny åkte bort och hjälpte sin far att täcka båten nyss & jag ska väl göra mig klar tills han kommer och våga mig utanför dörren måste till apoteket och handla en förkylningspåse och dra i mig allt för att bli frisk snarast!


           

Av Sofie Ingmarsson - 25 november 2012 12:40

är & har varit länge galet sugen på att klicka hem mig en lackspruta & startkitt så jag kan lära mig flake och lacka lite amatörmässigt här hemma bara på allt man har , vore kul & kunna göra själv istället för att hitta folk som ska göra det åt en direkt man får ideer .  så det vill jag ha ! ..


sen en symaskin , för har tänkt jag ska sy en inredning själv till biscaynen , vet inte riktigt vad man behöver för symaskin dock då det är ganska tjockt lädertyg som man ska sy?! någon som vet och har koll på sånt ? . blir att köra tuck n roll i vitt , enkelt & snyggare än så blir det faktist inte ... ska beställa hem lite "tyg" och börja med dörrsidorna och se om jag klarar av att göra dom först innan jag beger mig på soff överdragen dock !  kanske blir kattskit av allt..


     




Av Sofie Ingmarsson - 25 november 2012 12:35

     


jag suktar efter våren redan nu ( fast jag tar gärna lite vinter , snö & skoteråkning först) , men är så taggad inför att få igång bygget på karossen ja fick utav pappa eller vi fick av pappa ,kommer bli så jävla rå med sucidal doors & baksäte , familjerod!  .. men ingen ide att börja nu försen Johnny fått klart all rostlagning på tudor och fått ihop den så han kan ha energi & inspiration så vi kan hjälpas åt att få ihop den här , vi snackade lite om att jag ska behålla 454:an ändå och slänga i rodden vore ju det ultimata ! hoppas den är ihop till reunion så har vi en varsin rod & köra dit till sommaren ! men blir nog knappt med tid om vi inte hittar ett färdigt rullbart chassie så det är bara att slänga på kaross & motor..  ska nog kika blocket lite !

Av Sofie Ingmarsson - 25 november 2012 11:19

 


söndag & förstarta första advent med lite julfrukost , saffrans risifrutti & mackor med köttbullar & rodbetssallad ! ( vill börja pynta redan nu men johnny skulle få spel så får hålla mig en vecka till åtminstone gissar jag! , J & hans bror lasta crossarna och drog iväg till grustaget , har ingen jacka som jag får igen så vill inte stå där & frysa så stannar här i värmen och lökar vid datorn istället.


fick en mindre trevlig surprise när jag kom till stallet i fredags , hästarna är borta , blanka , dottie & zidden som jag är medryttare på , har försökt fått tag på pernilla men inget svar länge , men tydligen så har hon flyttat dom eller sålt dom då hon blivit jättesjuk i kol & något annat med lungorna , FUCK!? jag som hade det så bra med bara 3 km till stallet och trivdes verkligen med blanka , men eventuell ska jag börja hjälpa till med en tinker i samma stall framöver som jag fått förfrågan om , så hoppas det blir av..


härlig lördag bjöd gårdagen på , hoppa upp tidigt & J slängde ihop frukost medans jag fixa barret och sånt tjaffs , sen tog vi forden mot nacka , rejält med folk redan vid öppning såklart , skönt & träffa lite folk och tjöta skit och få se lite bilar igen , får alltid humöret i topp! " ,  dock så dök inte oliver och nääsan upp nå ändå , trist. hitta inget alls faktist till mig själv men var inte ute efter något heller direkt till chevan , behöver inget , ny förgasare men får jag beställa en sen .. fick dock hem fälgar , 2 par ventilkåpor , värmepaket , bromsgrejer , & crossställ ala 80 tal , till fordarna och johnny , så fick jag ett par supersnygga oljebuttar av en gubbe som gjorde sin dagens goda gärning + en carhart tröja som jag suktat efter alldeles för länge på carlings fick jag av hjärtat!


efterår så drog vi hem & bytte kläder eftersom vi var blöta från topp till tå utav att ha stått ute i regnet , och vidare ut till johnnys päron och käka tacopaj , så hälsa vi på sandra som var där och tatuera svärmor &  heja av henne för hon sticker till kapstaden på tisdag & kommer ut och segla på atlanten i månader framöver ! resten av kvällen fick bestå av ostbågar & filmer i soffan ...


slänger upp lite bilder på nya skiten vi dragit hem & dylikt.

               


Av Sofie Ingmarsson - 23 november 2012 12:42

trodde jag fast när jag kolla på klockan så har den fan dragit iväg och kl är snart 1 , börja fiffla med externa hårddisken organisera , musik , filmer , rensa & tömde iphonens bilder och fastna helt så huxflux har 3 timmar bara sprungit iväg ?


bra när tiden går fort , känner mig pigg som fan dom 2 senaste dagarna , någon som är hit & lurar i nå pulver i mitt morgon The?  eller så är det att jag fått sovit 2 nätter i rad ( jag har vunnit kampen om värmen i sovrummet , halleluljah!) , vart ute & gått en del , går fortfarande & sliter i tvättmaskin , snabeldrake , disk & igår kl 22 gick jag lös och börja skrubba alla köksluckor och väggarna i köket ? ,


fick med mig J på ikea igår efter att han slutat jobba , tror han kände att jag behövde ut & rastas av lite som en hund och vi behövde dit & köpa en byrå till bebiskläderna , så den åkte upp igår , + en vägghylla & lite förvarningslådor mm + en supersnygg byrå/hutch i plåt , blankröd som passar som ett smäck i vårat vardagsrum , slänger upp bilder sen:)


ingen bebis ännu , & nu får han fan vänta tills söndag , för fick samtal från johan nyss , han & oliver kommer imorn och hälsar på och ska kika på swapet , + stefan & emanuel , behöver lite dålig humor & tok med mina vänner !


nej ska ta ett ryck & fylla upp byrån med alla bebiskläder , sen springa ut på en promenix nu när jag fyllt upp äppelfånen med massa ny musik  , tänkte springa bort till stallet och hälsa på pollarna där , usch fan snart 4 månader sen jag red sist & jag har abstinens  , bara längtar tills jag får godkännande av barnmorskan sen att allt har läkt och jag får hoppa upp i sadeln igen , för det har jag redan sagt tiill J att åtminstone 2 dagar i veckan får han ha lillen ensam någon timme så jag får komma ut till stallet. ,


J kommer hem sent idag så kvällen lär väl inte bli nånting alls av bara dötid i soffan , men ska ju upp tidigt för 9 öppnar ekens.




Av Sofie Ingmarsson - 21 november 2012 09:40

nej inte en sån godmorgon , huvudvärk från HELL!


tagit tag i idag & ringt photobox där jag beställde foton ifrån förut som inte gick igenom för det var tydligen kopior så upplösningen vad för dålig , suck! och originalen vet jag inte alls vart dom kan finnas tror det var en dator som krasha förut :/ , ? jag som vill ha fram dom där fotona ... har ju hållt på ett tag nu & framkallat alla fotona sen dom senaste åren så jag har i album istället och det där var dom sista från 2007-2009 .. men ja inget att göra åt , skulle få tillbaka pengarna nu iaf , vilket är välbehövligt , JAG är BLACK! lön på fredag iaf  eller ja det lilla jag får nu , tur johnny har skaplig inkomst eller ja skitbra!


, natten har vart pissjobbig för det första skruvar johnny upp värmen så man håller på och svettas bort & är ganksa säker på att jah haft förvärkar under natten , haft återkommande smärta i nedre delen av ryggen och bäckenet med jämna mellan rum ända från 22-04 då jag tröttna & la mig i soffan och lyckades faktist somna 2 timmar till kl 6 och då hade det gett sig , var nära på att ringa sjukan & kolla inatt men nu känns det inte bara sammandragningar. kan ju vara gårdagens promenad som gjorde sitt ? man blir ju lite nervös med då det finns dom som inte har såna extrema smärtor under värkarna och åker in och är nästan helt öppna , & ja har jävligt hög smärtgräns om jag ska vara ärlig och för envis ibland för mitt bästa!


efter vi käkat igår så kände vi båda oss rastlösa och johnny hade garagebegär i kroppen , så jag hade inget emot att komma av den här jävla ön så vi drog in , jag sprang in på drottninggatan & kika lite på schock snabbt innan det stängde sen höll J sällskap medans han svetsa klart A stolparna + fixa lite annat ! daniel var med där nere & pyssla..


supernöjd med hårbomben by the way , vart riktigt bra färg utav den , så den får MVG ! och bra att man får färg i håret utan att behöva färga var & varannan vecka för att hålla det rött , mitt hår är ju redan tussar och behöver vila !



 

  

       

Av Sofie Ingmarsson - 20 november 2012 14:27

Bestämde mig för att gå ut på en liten promenad i skogen & satte lurarna i öronen , väl ute så tänkte jag äsch tar långrundan så 2 timmar senare är jag hemma , brukar ta ca 1.20 förut men nu har jag lite extra tryck neråt & vikt att bära på , men skönt var det! Hoppas att det vill starta nu!

Precis dragit i hårfärgsbomben jag köpte häromdagen & en hot fudge inpackning i facet!, min favorit den värmer verkligen super skönt & återfuktar bra! Try it..

Johnny kommer väl om ett tag så ska dra igång en köttfärssås innan jag hungrar ihjäl!

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards