LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg under november 2013

Av Sofie Ingmarsson - 15 november 2013 09:11

e en jäkla tur att man somnar tidigt som ett barn , alltså mitt barn runt 7-8 och vaknar vid hans tider 22.30 , 03.00 , 04.00 , 05.00 ska han upp kan säga att det inte blir många minuters sömn från 03 på nätterna , suck hur länge ska han hålla på , testat allt mer mat under dagen , gröt innan lägdags , byta rum , ligga i ett annat rum , välling , utan napp , utan mat , och mm . han ger väl med sig någon gång våran lilla kille , tills dess får jag vara ett vandrande nervrak !


morgonmys framför bolibompa har blivit lite av en rutin på morgonen , mkt mysigt tycker mamma , johnny går upp och lägger honom i soffan tills han åker till jobbet och pussar av oss hejdå och vi fortsätter mysa i soffan " en stund" sen äre kaos tills han nyss stupat runt kl 9...

jag passar på att njuta av tystnaden med en kopp kaffe & funderar på vad jag ska göra av den här dagen igentligen ? 

får jag svar på ett mejl ska jag eventuellt ta mig till gustavsberg och provrida 2 halvblod i eftermiddag , och johnny ska nog sluta lite tidigare idag förhoppningsvis :)


har så mkt saker jag vill köpa , rutigaröda jeans , svart/vit randiga jeans , halsduk , vantar , täckbyxor , platttång , vattenkokare , ugn , köksmaskin , symaskin , tatueringsutrustning , högtalare , bakaxel , förgasare , sykurs/sadelmakare. , hojkort , & HOJ , tatuera ögonbryn , löshår , vans , elvisp. ny telefon, ny vagn , åkpåse , thailand , alltså så listan är lång att vinna på triss vore ju ngt försöker men nejdå bara skitlotter !


imorgon är det lördag och jag hoppas vi får barnvakt , tänkte sova över en natt på yasuragi , och bada värma källor , ångbastu , kallbad , lyxfrukost , dricka ett glas vin och bara soooova!  välbehövligt , men börja med en bio & mat ute .. annars blire skansen med hela familjen och kolla djur och springa på stan kan bli mysigt det med.


skulle ha tagit en tur med dammsugaren och sen ut och gå lite bara lillfisen vaknat igen , hasta la vista! BABY!

Av Sofie Ingmarsson - 14 november 2013 09:14

kråkan sover , & jag sitter här och försöker få tiden att gå , vad ska man hitta på , ut & gå kanske till konsum fram och tillbaka är ju en tur på 1 mil iaf ,och lär komma igång igen om det ska fortsätta åt rätt håll mot gamla byxorna , sist jag ställde mig på vågen var det 3 kg kvar vilket inte är mkt , saknar att se mina bäcken ben , men dom är på g tillbaka och allt börjar dra ihop sig , bara körkortet är tillbaka är det raka vägen tillbaka till gymmet bara , synd bara mina knän har gett vika så ben&rumpövningar är riktigt svårt där ridningen kommer in och hoppas ställer allt till rätta , i sommar ska jag jävlar inte skämmas i bikini ;)


jaha hann inte lägga ut föregående inlägg men gick till konsum gjorde jag men sen kom johnny och gav mig pengar att handla så fick lov att åka bil hem med allt , sen hamna såklart både ostbågar & marabo choklad i påsen , usch !

skiter i att gå till konsum i fortsättningen och håller promenaderna i skogen nyttigare så , jag är en snacksråtta!


gjorde våfflor gjorde vi med och myste ner i soffan framför fas and loud och sen somna jag strax efter det .


Av Sofie Ingmarsson - 14 november 2013 08:33

j helt sjukt melvin var 5 veckor sist jag skrev här och nu är han snart 1 år , herregud vilket år det harvarit omtumlande , att bli förälder är något helt fantastiskt men sjukt krävande av dig som person både fysiskt och även psykiskt , har genom året gått igen tankar om flytt , sömnproblem , bus ,leenden , skratt , galenskaper ,späning , förlossningsdepression av en högre grad , tankar , slutkördhet , men vi har klarat oss igenom allt tack vare den glada lilla kille som vi fått till världen som skapat kaos i våran vardag på alla sätt man kan tänkasig , men en vardag utan honom är det sista man vill .

han är en människa nu en liten idivid med personlight & massor av energi som bara sprutar ut ! det är lycka!

trots just den där "helvetesnatten" efter 2 veckor i sträck så när han gapar som en vrålapa kl 5 på morgonen och man bara vill kasta ut sig själv genom fönstret till man tänder lampan & ser det där leendet som är helt överlycklig över att se dig och att det är en ny dag! så är de tatt vara förälde både bra och jobbiga stunder hela tiden :)


vad händer annars då , ? ingenting alls , körkortlös "fortkörning" , men är tillbaka om 3 veckor drygt... ute och gått en del och fortfarande går , men inte lika mkt körde i snitt 1,5 mil om dagen ett tag men nu är det mörkt för tidigt när johnny kommer hem från jobbet och finns inga lampor så kan inte ut och gå , men nu har jag faktist skaffat en nördig pannlampa så jag kan ut och gå om det verkligen knipar ..


hemma försöker jag skaffa mig sysselsättningar , men behöver pengar för att dra igång alla projekt , just nu har jag en 2 A4 sidors lista med grejer att göra och köpa som vi bheöver , lite pengakris just nu . suck . har börjat trycka lite t shirts och göra om lite kläder men har kommit till dit jah behöver en symaskin så får lite på kant ett tag..

ska prov rida hästar till helgen  2 halvblod på fredag och i fullblod på lördag , kommer bli nice , behöver egentid innan jag kvävs.


haft en liten svacka ett tag , men är på väg upp ,vissa perioder är värre än andra med att inte känna sig hemma och att man har något eget .. mora är något jag måste ha som tillflyktort när det kniper , ca 1 vecka i månaden har det blitt :)


johnny och jag rullar på än trots en sover på soffan och den andra i sängen för att få sömn , men intalar oss själva att dettaär en sån där kallad period som går över , och båda 'är trötta och skulle helst behöva sova några dygn var.

men kärlek det ä'r det.


so long suckers.


Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards