LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

time flies as a fucking butterly!

Av Sofie Ingmarsson - 14 november 2013 08:33

j helt sjukt melvin var 5 veckor sist jag skrev här och nu är han snart 1 år , herregud vilket år det harvarit omtumlande , att bli förälder är något helt fantastiskt men sjukt krävande av dig som person både fysiskt och även psykiskt , har genom året gått igen tankar om flytt , sömnproblem , bus ,leenden , skratt , galenskaper ,späning , förlossningsdepression av en högre grad , tankar , slutkördhet , men vi har klarat oss igenom allt tack vare den glada lilla kille som vi fått till världen som skapat kaos i våran vardag på alla sätt man kan tänkasig , men en vardag utan honom är det sista man vill .

han är en människa nu en liten idivid med personlight & massor av energi som bara sprutar ut ! det är lycka!

trots just den där "helvetesnatten" efter 2 veckor i sträck så när han gapar som en vrålapa kl 5 på morgonen och man bara vill kasta ut sig själv genom fönstret till man tänder lampan & ser det där leendet som är helt överlycklig över att se dig och att det är en ny dag! så är de tatt vara förälde både bra och jobbiga stunder hela tiden :)


vad händer annars då , ? ingenting alls , körkortlös "fortkörning" , men är tillbaka om 3 veckor drygt... ute och gått en del och fortfarande går , men inte lika mkt körde i snitt 1,5 mil om dagen ett tag men nu är det mörkt för tidigt när johnny kommer hem från jobbet och finns inga lampor så kan inte ut och gå , men nu har jag faktist skaffat en nördig pannlampa så jag kan ut och gå om det verkligen knipar ..


hemma försöker jag skaffa mig sysselsättningar , men behöver pengar för att dra igång alla projekt , just nu har jag en 2 A4 sidors lista med grejer att göra och köpa som vi bheöver , lite pengakris just nu . suck . har börjat trycka lite t shirts och göra om lite kläder men har kommit till dit jah behöver en symaskin så får lite på kant ett tag..

ska prov rida hästar till helgen  2 halvblod på fredag och i fullblod på lördag , kommer bli nice , behöver egentid innan jag kvävs.


haft en liten svacka ett tag , men är på väg upp ,vissa perioder är värre än andra med att inte känna sig hemma och att man har något eget .. mora är något jag måste ha som tillflyktort när det kniper , ca 1 vecka i månaden har det blitt :)


johnny och jag rullar på än trots en sover på soffan och den andra i sängen för att få sömn , men intalar oss själva att dettaär en sån där kallad period som går över , och båda 'är trötta och skulle helst behöva sova några dygn var.

men kärlek det ä'r det.


so long suckers.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards