LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

ahhhhh

Av Sofie Ingmarsson - 26 september 2012 18:09

home sweet home !  en dusch senare & mjukisbrallorna på så känner man sig som en ny människa nervräkt i soffan , det är vad min kvalite tid nuförtiden går utpå , fan så skööönt ! börjar bli svårare att böja sig ner nu magen ä'r sjukt stor & ivägen , ett dilemma att knyta skorna så skiter oftast i det och raka benen är något som känns som ett stort projekt ! , haha vad kan man göra mer än att skratta åt sig själv ? Sådär lite halv handikappad efter att ha stått upp hela dagen..  bara 2 dagar kvar att jobba ? och nog fan ska det bli skönt pga av kroppen men känns jobbigt som fan med , nervös över hur jag ska lyckas få dagarna att gå ? kommer nog bli så rastlös och tycka att jag är ensammans i världen och klockan står still  , tills pyret är här ! då har jag ju sällskap hela dagarna iaf ... 64 dagar kvar ? , fatta 64 dagar tills jag är mamma , vet inte alls riktigt om jag fattat detta ännu? det är ju en sån sjukt stor förändring i livet och vet inte alls hur det kommer se ut , skrämmande men galet spännande !  jag känner mig absolut inte än som en "mamma" & hur ska man igentlligen känna sig , tror inte jag kommer ändra den jag är så mycket , inte som det känns nu ...


tycker johnny kan komma hem nu , han är & jobbar över som vanligt , suck men pengar är pengar & han är ju egen företagare nu med så man får räkna med det helt enkelt !


hade en både skitdag&awesomedag igår ledig från jobbet . börja dåligt , drog in till orminge för att besikta amasonen klockan 9 , körde in den lagomt då märker jag hur den börjar låta som fan & inser att avgassytemet hoppat av grenröret lite sådär otippat , jaja inget att göra åt en 2:a där kan jag ta , sen börjar idioten stå och leta efter något i bilen ser ja och börjar ifrågasätta varandra om vilket år hellyset kom , så jag skrek åt dom att på gamla bilar sitter indikatorn på golvet " hellyse fanns på 20 talet", & aha känslan upstår och dom går vidare och kör ut den för bromstest , så kommer dom tillbaka med bilen och jag får pappret med 5 st 2:or där blinkers , bromsljus & vindrutetorkare med står med , och jag vet att det funkar så jag ifrågasätter och han säger spydigt att han testat flera gr men det är dött , så jag går ut och visar han att skiten funkar att det är han som haft på fel "hack på tädningslåset" , får bara ett spydigt att det får jag visa upp nästa gång jag kör in på kontrollbesiktning !!! jävla idiot .. undrar hur fan jubelidioten kan ens få jobba där han jobbar när han tydligen inte kan ett enda jävla smack...  ..


åkte och ställde bilen på henkan sen och tog bussen in till stan och gick runt för mig själv och lulla i väntan på att annzo skulle vakna , brände såklart pengar som jag inte ska men faan jag kan inte hålla mig , hitta kängor som jag letat efter såg ut som dr martins fast en tusenlapp mindre så vart ett par svart & ett par röda , sen hitta jag mexarfiltskuddar på indiska som var ett måste att få följa med hem , och en tjok myströja+mössa ! .. behöver verkligen en jacka börjar bli kallt nu när jag inte kan knäppa någon jacka men har ingen lust att köpa någon för att ha den i högst 8 veckor och så är den för stor så jag får frysa och köpa en sen när jag blivit smal igen istället....  annzo kom in vid runt 1 tiden så käka vi på hötorgshallen , och babbla öronen av varandra gick och kika lite affärer & sluta på waynes coffe för kaffe och devilscake och mer babbel , sen tog vi bussen och hämta min bil och vidare till globen på mer kaffe innnan vi slutligen var heltslut och bänka oss i soffan hos annzo där brorsan och jimmy var , vart kvar någon timme och släppte sen brorsan när han skulle börja jobba vid 8 och åkte hem till mitt mystroll ! mycket härlig dag , behövde snacka av mig lite och jag trivs verkligen med annzo vi har fan samma humor och hon är så lätt att umgås med , måste bli oftare vi lyckas ju jämt jobba om varandra . men ändå skärpning !!



har kollat upp det här med tatuering av ögonbryn för tycker det blir så sjukt snyggt , för mina ser ut som trash! söndernoppade och smala fula fjollbryn , men vet inte om 5000:- är något som jag tycker det är värt speciellt inte när det är så litet man gör , någon som vet om man kan göra det billigare någonstans ? .


imorn kommer mamma ner , hon freddan jenny & micke ska ut och kryssa , så åker in när dom kommer iland på lördag och käkar och går ut med dom , johnny ska hjälpa daniel med något i helgen igen , båtar och skit .. mysigt & umgås med mammsen , man känner extra mycket nu när man är gravid vad långt borta familjen & närmaste vännerna är som man vill dela allt med . svårt är det.

funderar på att följa med henne upp på söndag & stanna en vecka , är ju marknad och sånt nästa helg och jag har inget bätrtre för mig , lär passa på nu innan det börjar närma sig för nära nedsläppsdatumet så man kanske inte vågar åka , vore inte så kul om det skulle sättas igång och går för fort så inte johnny hinner dit och missar det , sånt som bara inte får hända.. ...


vad jag skriver massa strunt , enjoy !







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards