LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Sofie Ingmarsson - 13 december 2012 23:10

Behövs inga ord !

Av Sofie Ingmarsson - 13 december 2012 23:07

Intensiv vecka. & nej uppdatera här har inte varit på kartan , lyckats vart insnöade och nästan i nöd & hunnit föda barn , ja för han är äntligen är nu inatt för en vecka sen gick vattnet ca 2 på natten och värkarna börja starta igång , fick packa ihop & åka in till SÖS på koll och dom konstatera att allt var lugnt bara att åka hem & vänta ut det , värkarna började klinga på och snabbt så var dom riktigt igång men så fort jag rörde mig så hade jag ca 2-3 värkar på 10 min men ibland tog det 10 min emellan på någon , ringde in 3 gr och ville åka men dom ville jag skulle vänta men efter att ha varit hemma och gått runt och spytt , gråtit och droppen var nådd i 16 timmae fick jag äntligen åka in , väl framme var jag i öppen 7 cm så allt var i full gång , bad, akupunktur & lustgas några timmar men tillslut hjälpte det inte så fick ryggmärgsbedövning och äntligen kunde jag vila lite emellan , helt utmattad , dröjde inte länge innan krystvärkarna starta & då var jag överlycklig över att ha fått vila lite , ett tag senare & sjukaste smärtan jag varit med om hitta han ut lite stressat slut med navelsträngen runt halsen. , rakt upp i armarna på mig med Johnny bakom mig , galet vilken häftig känsla att få se honom & det kändes så självklart att det är sådär han ser ut , Johnny grät och skaka som ett asplöv och är absolut finaste stunden i mitt liv det är inte någon klicha det alla säger !:) Och Johnny var det bästa stödet som fanns och gjorde allt för mig och kände mig supertrygg!

3960 gram & 53 cm lång 03.13

Fick ligga kvar på SÖS tills på söndag eftermiddag då han hade lite feber & förhöjd puls och andning som dom ville ha koll på , men lugnt . Kändes läskigt att åka hem lite som när man precis fick körkort och skulle köra själv , lite olagligt sådär ?! Men väl hemma är det inga problem , det är maat som gäller dygnet runt & pappa sköter blöjbyten som en kung , vi bara myser runt här stolta och med leenden på läpparna och njuter för fullt av att vara föräldrar är så sjukt häftigt !

Namn tror vi är klart att han får heta Melvin men inte helt 100 ännu , jag får välja ett mellannamn då Johnny har med sitt släktnamn gothard , står & väger mellan Louie & Theo?:) svåraste någonsin det här namn beslutet !

Haft en del besök av Johnnys föräldrar & bröder , daniel med , Sen igår var mamma Freddan & brorsan här över dagen , kändes verkligen jobbigt när dom hade åkt och man inser att dom är 40 mil bort hela tiden , är mer påtagligt nu när man vill ha dom med i allt det här , tur det är jul snart , nästa fredag åker vi upp ett par dagar & ska bli så mysigt som jag längtar & få visa opp han för pappa och vännerna !

Nu ligger skruffen på mitt bröst & kräver uppmärksamhet igen , att jag inte får sova så många minuter per natt det är en annan 5:ā , gör inger för han är så fiin!!!

Kärlek till Johnny som är mitt allt här i världen !!!!

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards