LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10

min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?!

du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar

varje sekund utav det , dina galna busstunder.

stunderna du kommer och myser med din snuttefilt

och bara vill kramas i soffan , när du kommer

med armarna i luften och ropar mamma.

när du kommer med fulla armarna i bilar och

vill att man ska leka med dig , din galna personlighet

ditt skratt som får en att bli helt varm i kroppen.

och man verkligen märker hur mycket du älskar oss

att vi är din trygghet här i världen.

vilken fantasisk liten människa vi skapat !

och jag är så stolt över att vara din mamma och att få

dela det med världens bästa kille och pappa. ! <3


 

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska vi ut och julhandla mat & julklappar:, skönt att få det klart. sen efter julen vi ska få vara barnlediga ett par dagar med , mamma tar med melvin till dalarna efter jul & kommer tillbaka med honom dan innan nyårsafton , så blir alltså 3-4 barnlediga dagar bara tillsammans , det behöver vi  , har inte varit ensamma bara vi 2 utan melvin mer än en dag eller natt sen melvin kom så 1 år sen ,har massa att göra på bilarna , har köpt en motor till hotrodden nu som ska i + jag skulle behövt fixa lite småfix på biscaynen , sen ska vi även börjatapetsera & måla om i gäststugan , sen vara lite kära i varandra bara helt enkelt , och soooova !


uppe med tuppen som vanligt & melvin sover sin morgonlur nu , hunnit med att färga håret & mitt löshår jag köpt så tänkte faktist göra ett försök till att sätta i det och se hur det ser ut , tror det kan bli jäkligt bra  . bara melvin vaknat så ska vi ta en tripp in till forum & träffa justine , ta en fika och springa runt lite , såg även carlings hade rea idag på 30 % hela dagen så man kanske hittar någon bra julklapp där , sen ska jag hinna med att pynta idag bara melvin somnat ..


igår var en kaos dag , inget vart som planerat , tog en tur till annzo och åt frukost på morgonen så tog vi tunnelbanan in till stan för att ordna lite ärenden , dock första gången annzo var ute själv med tuva och hon fick en skrikstund som varade i 2 timmar utan att något gick att göra , så stress , skrikande barn och dåligt humör med alldeles för mycket galna svenssons som var ute på julshopping är utmattande , skulle äta på beefhouse lite snabbt innan vi skulle hem , men dom glömde bort oss så efter en timme fick vi maten som var iskall ,¨då ville dom kompensera med ny mat & gratis desert , men fick vänta för länge på det med så våran snabblunch tog 2½ timme med skrikande ungar , när vi väl skulle ut så tog annzo fel väg och larmet gick haha , ja idag kan man skratta åt det men igår vare fan drygt , men fick hem ny hårfärg , en ny tischa & en kedja , hämta ut mina tradera paket på vägen hem så lite nöjd ändå  1 par vans & ett par converse båda 2 för sammanlagt 108 :- love tradera :) .   när ja kom hem så dökjag  ner i soffan & skeda med johnny och vi somnade nog båda 2 inom 30 minuter . myspys.


skulle ha tatuerat mig igår & hängt med Anne på kvällen men hon vart sjuk så det vart ju såklart inget , jävla influensa har förstört hela min veckas planer med både heidi och anne , trist jag som var så pepp på ny färg på kroppen men satsar på mellandagarna , 2 tatueringar inbokat nu  , bokat en tid hos niklas med, ska köra halsen nu äntligen har ja bestämt mig , johnny får säga vad han vill :)


i onsdags var jag hos min läkare igen & en ny sömnspecialtpsykolog , dom vill göra en ADHD utredning på mig , visst fine kanske hade vart skönt och fått medecin mot skiten så jag kan slappna av & koncentrera mig ibland , men jag vill inte ha det på papper , blir massa krångel då bara , jobb kan bli svårare att få , körkortet måste man gå på koll 1 gång om året för att få godkännande att man är körduglig mm , vet ju att jag har det , men ibland är den bra när man blir jäkla effektiv utav sig .. får se hur jag gör avvaktar ett tag till ... sömnpsykologen vill att jag ska gå i någon sorts sömnutreddning/sömnterapi , kan väl vara värt ett försök så man kan lära sig sova utan medeciner vilket är omöjligt just nu , min hjärna blir bara kaos på kvällen. men en sak i taget.


           

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards