LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

JOOmenVISST.

Av Sofie Ingmarsson - 4 februari 2011 14:52

hemmastad i soffan igen efter ett par timmar i stallet , skapligt less & iriiterad på ägaren till hästarna jag rider börjar jag bli nu , börja med sms om att hennes dötttrar skulle ta dottie & blanka idag fast jag skulle ha blanka , men sa då tar jag sidden , väl när jag kom till stallet möts jag av en förvirrad själ vid namn Åsa som skulle ha ridit sidden för första gången men stod där utan kod till skåpen och trodde hon skulle möta pernilla för att provrida , men hon varken svara eller dök upp.. så jag hjälpte henne med sidden så fick hon testa lite i padocken innan hon fick lov att åka så tog jag en sväng i skogen efteråt , så glashalt överallt bara och dåligt väder som fan så var inte så långt . sen mocka , fixa hö & foder till alla hästarna innan jag åkte hem , och då kika finvädret fram attans oflyt...  nej nu har jag börjat lessnat på pernillas beteende att dubbelboka , bara skita i folk , ha massa medryttare på samma häst mm är inte vad jag vill med ridningen vill att man ska vara max 2 ryttare på en häst som tränar på samma saker och rider lika såp man kommer någonvart .. så börjat leta nya hästar att bli medryttare åt , bland annat ett fullblod i gustafsberg på 7 år , sen en arab som är riden i western som precis börjat tillridningen som sökte ett långt stabild medryttarförhållande med endast en person får se om jag får svar annars finns det 2 halvblod med som e intressanta...

 

nu hemma igen fortsatt med tvätten , tänkte försöka få undan allt , setat & pratat med katten ett tag tills jag kom på mig själv och kände min allmänt störd  och ringde nääs istället han kanske kommer ner över en dag den 22 :a när han ska hämta bergström på flygplatsen som vart i thailand...

 

usch känner mig så ful , plumsig , & ofräsch skulle behövt en makeover , färga håret & klippa skiten alldeles för långt och en stor TUSS.. börja ut och gå snart bara lite snö försvinner och en helt ny garderob JA TACK!  blek och jävlig e man å skulle ha vart och solat , men har inte ett ruttet korv öre till någonting den här månaden , 21 dagar kvar till löning bara suck ala suck...

 

nej ska ta mig en varm dusch och se om man kan få något i magen och ge sig an mina fula ögonbryn , sen tänkte jag sätta mig ner och rita en liten tavla och klistra in zackarias fotavtryck på som en liten minnesgrej.. han är kremerad nu prata med kyrkogården i förrgår , så bara bestämma om det blir mora eller sthlm vi vill strö ut honom vid en minneslund.. tungt att ringa samtalet allt kom upp igen .. men så är det väl kommer komma och gå jämt tror jag ...skulle bara varit 9 veckor kvar nu :/

 

nej hej och hå lets gååå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards