LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Sofie Ingmarsson - 4 februari 2011 14:52

hemmastad i soffan igen efter ett par timmar i stallet , skapligt less & iriiterad på ägaren till hästarna jag rider börjar jag bli nu , börja med sms om att hennes dötttrar skulle ta dottie & blanka idag fast jag skulle ha blanka , men sa då tar jag sidden , väl när jag kom till stallet möts jag av en förvirrad själ vid namn Åsa som skulle ha ridit sidden för första gången men stod där utan kod till skåpen och trodde hon skulle möta pernilla för att provrida , men hon varken svara eller dök upp.. så jag hjälpte henne med sidden så fick hon testa lite i padocken innan hon fick lov att åka så tog jag en sväng i skogen efteråt , så glashalt överallt bara och dåligt väder som fan så var inte så långt . sen mocka , fixa hö & foder till alla hästarna innan jag åkte hem , och då kika finvädret fram attans oflyt...  nej nu har jag börjat lessnat på pernillas beteende att dubbelboka , bara skita i folk , ha massa medryttare på samma häst mm är inte vad jag vill med ridningen vill att man ska vara max 2 ryttare på en häst som tränar på samma saker och rider lika såp man kommer någonvart .. så börjat leta nya hästar att bli medryttare åt , bland annat ett fullblod i gustafsberg på 7 år , sen en arab som är riden i western som precis börjat tillridningen som sökte ett långt stabild medryttarförhållande med endast en person får se om jag får svar annars finns det 2 halvblod med som e intressanta...

 

nu hemma igen fortsatt med tvätten , tänkte försöka få undan allt , setat & pratat med katten ett tag tills jag kom på mig själv och kände min allmänt störd  och ringde nääs istället han kanske kommer ner över en dag den 22 :a när han ska hämta bergström på flygplatsen som vart i thailand...

 

usch känner mig så ful , plumsig , & ofräsch skulle behövt en makeover , färga håret & klippa skiten alldeles för långt och en stor TUSS.. börja ut och gå snart bara lite snö försvinner och en helt ny garderob JA TACK!  blek och jävlig e man å skulle ha vart och solat , men har inte ett ruttet korv öre till någonting den här månaden , 21 dagar kvar till löning bara suck ala suck...

 

nej ska ta mig en varm dusch och se om man kan få något i magen och ge sig an mina fula ögonbryn , sen tänkte jag sätta mig ner och rita en liten tavla och klistra in zackarias fotavtryck på som en liten minnesgrej.. han är kremerad nu prata med kyrkogården i förrgår , så bara bestämma om det blir mora eller sthlm vi vill strö ut honom vid en minneslund.. tungt att ringa samtalet allt kom upp igen .. men så är det väl kommer komma och gå jämt tror jag ...skulle bara varit 9 veckor kvar nu :/

 

nej hej och hå lets gååå.

Av Sofie Ingmarsson - 4 februari 2011 09:23

nasse e ju bara för söt. fast inte lika söt som min casper som ligger här bredvid och snuttar på mig och gör det nästintill omöjligt att klicka på den här datorn för han ska vara med hela tiden , på datorn , på mig , slicka på mina händer ,  putta ner skärmen varannan minut . gofis..

 

ännu en vecka har gått , nästan fått blivit en veckoblogg det här istället, men vad gör det. fredag igen och 'är ledig , dragit igång en tvättmaskin , tänkte vänta på den sen åka bort till stallet och hänga där idag och skingra tankarna...halsduk obligatoriskt min hals e typ paj..

 

veckan har det inte gjorts ett skit faktist , hemma från jobbet mån & tis , storstäda på tisdagen här hemma . sen bara jobb , tv , film , sova , & mat ...helt slut efter förra helgens bravader . men fan vilken KUNG helg , första riktiga ute helgen sen augusti så släppte loss lite väl för mkt om det nu går haha ...fredagen , drog jag & ett hela gänget grabbar i vanen mot falun med sophia som chaufför , rock n roll på kings arms men så långt kom aldrig jag , utan lejonkungen anton vart lite för full så tog hand om honom ja & Nicken istället så inte alla poliser och vakter runtom skulle ta han , hitta på camilla så åkte runt med henne en stund innan alla tillslut kom ut , gick in och tog en öl på en annan krog jag döven , gomba & rick , skrämde nog vettet ur alla överklasskärringar som satt runtom , fan kul att vara svin ibland. ja sen fortsatte festen mot mora igen , stopp vid moraklockan för nya cigg och träffa lite annat folk , vart ett jävla ståhej när 3 äckliga småpojkar från orsa gick lös och skulle leka tuffa , inte en skråma på någon av oss men lite fick dom ta , sen när en yxa for fram och svingades var det inge roligt längre , så skicka polisen på dom lortiga orsingarna , småpojkar som dom ska stanna inne och suga på mammas tuttar istället anser jag , blööö.. sen tog jag och bestämde mig för att åka hem kl var ändå  04.00 och väckarklockan ställd på 8..


som sagt 8 ringde det , en dusch och frukost bestående av varm och kall och en macka , så försökte vi få upp alla som inte hade ställt klockan , packa på oss kläder och grejer och for och starta igång skotrarna och möttes vid mora klockan , lite trasiga remmar och krångel så 2 timmar senare än tänkt begav vi oss hela ligan ut mot skogen , var väl säkerligen en 20 skotrar .. grym dag , med solsken , perfekt före , alla som jag ville ha med var med , hela familjen och vännerna. lite alkohol och korvgrillning , alltwså perfektion..  sen hemöver och lämna skotrara och ett bad , så kom bakfyllan ikapp , vila av lite hemma och gjorde mig klar , sen hupp hupp dags igen , for upp till bulan en sväng sen vidare till anton och ligan , petra var även där :) . vidare ner till linda ihren , raggarklubben , vanen , sen tillslut hos rick .. där det inte tog slut försen framåt 10 på morgonen när jag äntligen tog mig hem.. är huvudet dumt får kroppen lida, mådde som jag förtjänade...


men blåslagen och sjuk efteråt så är jag galet nöjd med helgen som vart den bästa på läänge tack vare att man har dom bästa vännerna man kan tänka sig...


men nu e jag luspank och enbart jobb i fokus resten av månaden , skönt är inte som förut att jag orkar flera såna där helger i rad 'ändå jag , börjar nog bli lite gammal . haha..


nej nu hörde jag tvättmaskinen var klar dags att hoppa i ridkläderna , sen ikväll kanske jag & älskling ska åka till yasuragi och bada och åpngbasta lite :)


mys mys.

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards