LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Sofie Ingmarsson - 8 februari 2011 10:55

inne på min 2a lediga dag , med en kopp kaffe i handen vart vaken sen kl 8 , att man aldrig kan sova ut .. hållt på med tutteluren hela morgon och försökt förstå mig på alla miljoner saker som finns på dom , börjar komma underfund med en del iaf , laddat över massa musik och lite bilder på den med , och sen gått igenom min externa hårddisk hela morgonen och kollat gamla bilder , vilka jävla äventyr man har varit ut på genom åren , man skulle ha tagit tag i och gjort foton utav en del , men har så mkt  ca 10 000 bilder och hur ska man kunde välja ut ett antal utav dom , kommer bli en dyr historia när det väl är dags :)


har precis hoppat i ridkläderna & är pågång till stallet och mysa runt som vanligt , bästa stället som finns just nu .. ska nog rida blanka på banan idag och träna lite på traven som hon har lite svårt att få in samlad .. gårdagens ridtur var grym var ute och klättra i skogen i 2 timmar och gallopperade i massa uppförsbackar :)


provred ju även fullblodet tinzel igår kväll , men njae gick inte något vidare , passade inte mig riktigt kände jag väldigt speciell häst och sen irriterande när man provred att det var lektion samtidirgt och 2 st som hoppade i samma ridhus så koncentrationen var inte så stor..varken hos mig eller tinzel.. hade funkat bättre i andra förhållanden känner jag.. men jag kände med igår att det är blanka jag vill fortsätta med så får helt enkelt prata med pernilla lite mera om det som stör mig och så går det nog att ordna för hon vill ju inte förlora ,mig där har hon sagt...


J ska till läkaren idag med och kolla sina andningsvårigheter han haft ett tag hoppas dom hittar något så jag får tillbaka min pigga , galna & glada johnny ., frustreande att se honom sån..


nej vi hörs då hej hej..

Av Sofie Ingmarsson - 8 februari 2011 10:40

    


en person jag skulle vilja träffa just nu ?

valde 2 stycken istället , först & främst min gamle vän Jon Drandj som gick bort för lite mera än 1 år sen eller är det 2 ?  Tiden går alldeles för fort. han försvann alldeles för hastigt , fick reda på det när jag var på väg hem från norge då ringde rickhard och berätta att jon kört omkull på motorcykeln på natten och dom visste inte om han skulle klara sig .. i chock körde jag hemåt och satte oss hos mats hela gänget och sa inte ett knyst till varandra fick senare ett samtal att dom hade valt att stänga av honom då hjärnan vart utan syre för länge så jon hade blivit hjärndöd.. sjukt känns det fortfarande han hade ju ringt mig flera gånger den natten samtal jag hade missat , hade fått ett sms där det stod "vi syns imorn sofie  , bjuder på bira på hotellet " vilket vi brukade göra när jag kom hem sitta på mora hotell snacka skit och dricka öl .. men det vart aldrig något , fortfarande inte klarat av att gå ner på graven och säga hejdå , och när begravningen var så klarade jag inte ens av att åka dit , inte en till begravning för en vän det gick bara inte , så drog från stan istället. ska ta med bror dit till graven så fort som jag kan och kommer hem , tomas drog på sig väldigt stor skuld då det var han som hade hjälpt jon ut med motorcykeln och var han som såg honom sista gången vid liv..

saknaden är stor jon var en sjukt speciellt människa som när man väl lärde känna inte kunde göra annat än att avguda , han var egen & ett leende så sjukt stort.. sist jag såg honom satt han med sin systers dalmatin , med sin älskade folköl i handen , och tala om för mig att dalmatinerna kan skratta & mycket rikigt han fick den däör dalmatinen att skratta , haha ..

nej kommer alltid att sakna dig JON..

VIL I FRID VÄNNEN-...


En annan person som jag vill träffa är så klart MR Lemmy Kilmister , bara för att han helt enkelt är lemmy finns fan inte grymmare gubbe än honom , a legend never dies...


..

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards