LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

I give my lfe to rock n roll

Av Sofie Ingmarsson - 14 februari 2011 16:44

and to the devil i sell my soul!


tipp tapp tipp tapp , fucking jävla  ISTAPP är vad jag är BRRrr känner mig som en isbit och gjort hela dagen , chock i morse när man kom ut till bilen och det var 20 minus när det vart plusgrader senaste tiden & kylan här i sthlm är verkligen bitande ända in i själen , tro mig. sen har jag vart frussen hela dagen sen dess , trots 2 täcken raggsockor , mössa och långkalsonger här i soffan lyckas jag inte tina upp tror det är en johnny som fattas helt enkelt :) , han är på gång hem iaf men whiiie säkert 1½ timmes köer har han att vänta sig först stackarn..  han skulle handla med på vägen hem , alla hjärtans dag får bjuda påp spagetti&köttfärssås det funkar ju alltid eller hur ?! , kommer nog inte firas på ngt speciellt sätt , önskar jag hade pengar så jag hade kunnat gjort ngt riktigt fint för min älskling , men kontont är TOMT med stort T så tyvär .. tror inte han gör ngt speciellt för mig heller så behöver inte ha dåligt samvete , vi får göra ngt kul tillsammans istället bara löning kommer , vilket är något vi behöver just nu egen tid tillsammans några dagar och bara få skratta tillsammans det var alldeles för länge sen.  , stämmningen har inte vart den bästa på senaste tiden och det tär på en , när den här kylan & mörkret och deppar ner en bara helt & håller  allt är inte så jävla enkelt och det kommer ikapp en ständigt , man får helt enkelt inte stanna upp och tänka på alla problem & allt som hänt det senaste året. , it sucks kommer ingenvart ändå..  Bara gilla läget !


fast igår gjorde vi något jävligt kul tillsammans , jag drog med johnny till stallet så han skulle få testa på hästkraft på riktigt , låna sidden till honom , J var lite smått nervös först men gick snabbt över , han fixa allt själv vi mocka ,  tog in hästarna  , borsta , tog av täcken & sånt gjorde han själv  medans jag hämta blanka , sen hjälpte jag till med sadel & träns sen drog vi ut i skogen på en gång utan "en pröva på runda" .. johnny tröttna ganska snabbt på att skritta och vi tog trav  haha en asgarvande studsande johnny bakom mig började det med men sen med lite tips & tricks från mig så fattade han grejen med att rida lätt lite halvt som halvt , sen testa vi galoppen sen var J helt med i svängarna vad jag älskar med ridning , sen efter det vart det en grym ridtur , rena vilda västern i skogen utan några problem alls skitstolt över honom , grejen är att johnny är inte ett dugg rädd vilket hjälper till , 3½  timme vart vi ute red ända till bullandö till J:s mamma ocih hälsa på & chocka henne.  på vägen hem gick jag omkull med blanka i galopp i en kurva där det förmodligen bara var blank-IS under .. helt plötsligt försvann hon under mig , men som tur var hann jag dra undan benet så jag inte fick henne på det men slog i knät i isen ändå så är bra svullen och öm idag , men kunde ju ha gått mkt värre än så , och blanka bara skaka loss snön och var lika glad igen ..  sen fixa vi hö åt raringarna och tog bilen till närmaste pizzeria & handla hem mat och även lite ostbågar och läsk , sen bänka oss i soffan där vi somna som små barn...  superglad att johnny gillade ridningen så detta kommer göras om MASSA gånger :)


            


förutom denna söndags aktivitet har det bara vart jobb jobb alla dagar , men nu har jag 3 lediga dagar framför mig , imorn kommer mamma & lillebror till stan så ska in och träffa dom en sväng innan dom ska in på sjukhuset och kolla allt sen operationen på tommy :) ..

sen är det bara stallet i fokus  , även en spadag inbokad på torsdag , med massage 45 min , ansiktsbehandling och bad , enbart en dag att pyssla om mig själv . välbehövligt :)


jahapp nu ringde J , han har bara tagit sig till karolinska på över 1 timme , så över en timme kvar hem säkert , suck i miss him!


jaja ska ta en ryk ochn en het jävla dusch så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards