LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

jag är kass, i know!

Av Sofie Ingmarsson - 6 november 2012 09:50

väldigt kass på att uppdatera , jag vill men glömmer & är lat helt enkelt . 5 veckor har jag vart hemma nu på havandeskap & dagarna går inte allt för fort fram , + att jag gått & blivit manisk vad gäller hemmet , städar , pysslar , ändrar om , organiserar , fixar & trixar , men nu är det slut på saker att göra , så får se vad den lilla energin jag har kvar till att göra saker går till , vill måla hall nr 2 & bygga skohylla , men eftersom jag inte ens kan knyta skorna själv så får nog det vänta.


är i v 37+5 nu och börjar faktist se slutet på den här graviditeten äntligen , fast dagarna känns längre än någonsin man är ju smidig som en valross och hittar ingen bekväm ställning varken liggandes eller sittandes och kan bli ganska frustrerande och istället för att oroa sig för förlossningen så längtar man mer och mer för varje dag som går istället . gått upp ca 15 kg hittils , känns faktist okej finns ju dom som går upp 30 så ska inte klaga tror jag , men vad man längtar efter att kunna använda sin garderob igen och känna sig lite snygg och slippa dessa mammakläder som gör att man får hängröv , långa promenader står högt upp på listan bara bebis kommit , har ju mina jeans som jag köpte i v 18 och aldrig hann använda att se fram emot . scinny jeans!


var på mvc igår & lillkillen har som jag misstänkte fixerat sig och ligger startklar, men min barnmorska trodde iaf att vi skulle ses om 2 veckor igen så är ett tag kvar , och så sa hon att hon trodde han ligger på 3 kg nu och slutar närmare en 4 kg bebis , så ganska normalt ..


ja & johnny verkar äntligen ha bestämt oss för namn , vi har varit sjukt oense och gillar inte alls samma typ av namn , jag vill fortfarande ha med Dalton som ett mellannamn men kommer aldrig hända om johnny får sista ordet , men vi tror att det blir samma som för "storebror" eftersom våran nya lillkille är beräknad exakt samma dag som vi fick lov att gå igenom att dödföda ut våran andra kille , så kände vi att det kanske är någon mening med det så samma namn får gå vidare , Zacharias blir det isf , men inget bestämt kanske inte alls känns bra när han väl är här ...


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards