LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

onsdag.

Av Sofie Ingmarsson - 7 november 2012 11:03


och insåg precis vad satgott det är med rostmackor med marmelad & ost! , hur har jag kunnat glömma det ?

sitter här bänkad framför tv:n i vanlig ordning , blivit så illa att min schema på morgonen består i vakna med the voice , greys anatomy , desperate housewifes & sen kardashians , hmm program som jag  bara skulle klickat förbi förut men fan finns inget att kolla på om dagarna och för mkt tid resulterar tydligen i att man tappar förståndet och nu sitter jag bänkad , ska ta mig iväg och storhandla idag , det enda jag har på schemat ..som tyvär aldrig är fullspäckat , ibland blir jag rädd att jag alltid ska känna mig såhär ensam här , 3 år har gått och jag har fortfarande inte skaffat mig något eget liv här , men vänner , egna aktiviteter , utan när jag inte är med johnny så är jag ingenting , och undrar om jag någonsin kommer känna mig sådär nöjd & trygg med tanken av att jag faktist bor i sthlm och att det är här jag vill bo , nu känns det fortfarande så långt bort , hemma är fortfarande mora , där jag vill vara och går fortfarande och kollar hemnet på hus i färnäs och drömmer mig bort och tänker att snart så kanske vi packar ihop och bara köper det där huset med dubbelgarage , stall & beger oss dit . ,men det är ju inte så enkelt , johnny är egen företagare nu , jag har fast jobb här .

hus och allt har vi ju här . men ändå så hoppas jag hela tiden , önskar jag kunde banka in vett i skallen på mig själv ibland så jag bara kan sluta hoppas så mycket. och bara försöka nöja mig helt med att det är som det är . ...


från det enda till det andra ... jag behöver hjälp . vad ska jag ha för hårfärg ?


...........1..................................2...
................................3.................
................4.................................
5..................................6..............
..


           



måste handla ny hårfärg med igen , suck , vet fan inte vad jag ska göra med mitt hår aldrig haft sådan beslutsångest , gått från blondt , till koppar , orange med blonda effekter , till Rött som vart mörkröd&nu blivit grålila , ser ut som en skata , vet inte alls vad jag vill ha för hårfärg antingen dra i en knallröd till eller bli brunett över vintern ? . i need help? , johnny tycker jag ska vara blond , men det har jag varken tid eller råd med . så nu allihopa , skriv en kommentar vilket hår ni tycker är snyggast helt enkelt ?


ska ta & göra ett nytt försök ooch vara teknisk och koppla in mitt supernintendo som inte alls gick igår , så svårt kan det väl fan inte vara ?



 
 
Maja

Maja

7 november 2012 12:20

Klicka på din blogg länk på facebook ! o måste bara säga att ja känner igen mig i så mycket som du skriver ! Ja har ju också flyttat från min familj o mina gamla kompisar i lidköping upp te nyköping.. de fasen inte lätt alla gåner ! Även om ja trivs bra som fan här, så är de ju inte alltid som med folk som känt en hela livet och massa sånna grejer ! kände bara för att skriva detta !! :-) / majs

http://majasjavla.blogg.se

Sofie Ingmarsson

7 november 2012 16:54

hej , tack :) nej det blir ju alldrig samma trygghet och man lämnar ju allt familj och kompisar som man växt upp med blir ju aldrig samma sak som med dom som känner en från scratch! , + att kanske hade vart lite enklare på ett mindre ställe varsomhelst i sverige ,men sthlm är så svårt att lära känna folk i , folk sköter sitt & är inte alls lika öppna för förslag som man är van vid och lika lättsamma eller så har man helt enkelt inget gemensamt , och avstånden för en fika kan skilja 10 mil istället för att springa bort till grannen 1 km . sen bor ju jag & johnny långt utanför stan så att ut & haka på en öl eller festa går ju inte för att man tar sig aldrig hem utan att köra bil själv, vilket gör att man blir isolerad här ute oftast i stugan :/ . men du flyttade pga av att kalle bodde där eller lärde du känna folk innan du flytta dit ?. :) / sofie

 
Ingen bild

Lkpg

7 november 2012 14:43

Förstår precis hur du känner. Bor inte heller i den staden jag är uppväxt och har haft hela min barn/ungdomstid. Har en massa festa och partypolare men när det kommer till träffas och fika, prata skit, titta på film, shoppa och bara vara har jag FAAAAn ingen. Känns som min sambo har allt, barndomsvänner, familj och partypolare....det mesta och bästa av allt. Jag missunar honom givetvis inte detta men kan bli avis ibland:). Skulle inget hellre än flytta "hem" igen och vara nära sina rötter. Vi har båda bra jobb här, barn, lägenhet, flera amerikanare och sambons familj. Herre gud blev en lång kommentar men läste och kände igen mig. Hoppas du finner ro och att det snart känns mer som "hemma", lycka till med Lillkillen....

 
Ingen bild

Jenny

7 november 2012 15:17

Du passar i alla hårfärger :P men bild nr 2 var fin. det kommer alltid vara en smak sak, och jag gillar när de ser naturligt ut. Ta den du trivs bäst i :)

 
Ingen bild

Maja

8 november 2012 12:50

Ja jag flyttade för kalles skull =) men ja hade ju träffat johan och dem innan o kände dom väll lite halft ! Hade aldrig orkat bo så långt i från o försöka ha någon typ av förhållande och när vi träffades bodde ja hos morsan o dem o var arbetslös efter att ha varit o jobbat i trysil .. så valet var inte så svårt ! De som kanske e lite lättare för mig e att ja tycker lidköping e så jävla trist så de är inte lockande på det sättet.. men familjen o vännerna saknar man ju :-( allt liksom familjens vänner o att gå på stan o man känner massa folk .. o ja du vet säkert hur jag menar ! Man har sin trygghet . Men de e inte lätt att träffa nytt folk som e bra ! Antingen är dom helt ointressanta så man får typ tvinga sig själv att " vilja umngås " eller så är det något annat fel på dem.. haha eftersom man själv är perfekt ;-) nee men de blir liksom inte de här lättsamma som de va förr, då va de bara sköj mest hela tiden o man träffade " riktiga vänner ". Man vill ju ha nåra sånna man bara kan hänga med utan att direkt göra något ! :- ) Ja har haft turen att träffa några bra genom mitt jobb o genom kalles kompisar , me de kryllar inte av dem ! Detta blev djuuuupt känner jag :-P

Sofie Ingmarsson

19 november 2012 21:15

Haha sammanträffande! När jag träffa Johnny bodde jag med hos mamma och hade massa extrajobb efter att ha jobbat i trysil?!, vart i trysil jobba du ? Jag jobbade på radisson SAS uppe på fjället ! :) så var samma här inget som höll mig kvar så flytta nästan ner dn månad efter vi träffats för Johnny fixa jobb till mig .. Och sen långdistans är inget alternativ ... Haha känner exakt Samma sak att det finns folk man kan umgås med om man skulle vilja från jobb eller bekanta men är inte alls dom personerna man skulle valt att umgås med om man fick välja utan bara för att ha "någon" , man vill ju ha det här lättsamma att man inte behöver underhålla varandra hela tiden för att umgås , utan bara vara & dra ett dåligt skämt och ha kul , hmm om du fattar :) sen har jag alltid vart pojkflickan & bara hängt med grabbarna , är svårare med här i stan för många anser att tjejer och killar bara umgås om man ska ragga På varandra.. Tycker Sthlm lätt blir så opersonligt det jag saknar med Dalarna man umgås på ett helt annat sätt & gör saker tillsammans hela tiden.. Nu gick jag med djupt men länge sen jag snacka med någon som förstår en lite , Johnny kan ju inte sätta sig in i min situation "även om han försöker ställa upp till 100% så räcker inte det ibland , man behöver mer än grabben att luta sig emot .. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards