LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

29 november

Av Sofie Ingmarsson - 29 november 2012 13:00

  



den dagen som jag suktat efter nu i otaliga månader , rättare sagt sen den 1 april när jag pissa ett + på den där stickan , dagen då vi är beräknade att bli föräldrar , men usch ingen bra dag fick igår tokont i halsen & bihålorna och mkt riktigt natten bestod av feber som steg sakta men säkert och otaliga snortussar bredvid sängen , inte sovit alls i stort sett . och känner mig utslagen som fan idag och vet inte hur jag skulle orka ha energi till att föda barn idag så vi får hoppas han väljer att stanna inne tills jag blivit frisk , men inget jag kan styra så who knows? .


johnny är lika förkyld han , han har varit hemma med mig hela veckan by the way , hans nerver har med kommit nu och han kan inte koncentrera sig på jobb och jag vill ärligt talat inte vara själv nu & daniel tycker med han kan vara hemma , man blir bara farsa första gången 1 gång i sitt liv , han är snäll daniel .. så veckan har gått mycket fortare nu när man haft sällskap , var in igår så johnny hjälpte daniel med ett jobb så fick jag följa så luncha vi inne i stan , bytte till vinterdäck på bilen på robins jobb på kvällen , resten av veckan har vi vart ute och promenerat , lite i garaget , johnny klippte sig på sivletto i tisdags , vart så jävla snygg ! han är en mumsbit min man om jag får säga det själv! sen typ bara tagit det lugnt vart sånt himla pissväder och spöregnat konstant... men igår så jävlar shifta det & äntligen så vräker det ner snö , jag älskar snön! blir riktigt mysigt & hoppas vi får ha kvar det nu och får en vit jul :)


längtar verkligen dock mer hem till dalarna när snön äntligen kommer , jag vill dra fram skotern och gasa ur den , åka tefat i alldeles för högfart och slå mig blåslagen , göra ett nytt tappert men skitkasst försök att va kung i backen på snowboard , åka spark , ut och sladda isbil och massa mer ... kommer nog inte kunna få åka skoter försen i mars om jag har otur då det tar ca 3 månader innan allt i magen har läkt och man ska ta det väldigt lugnt , risk för framfall och skit vill man ju inte ha , kan ju få men för livet . men någon lugn tur iaf.?


starta upp biscaynen häromdagen & körde ut henne från carporten , damn vilket riv det är i motorn , låter verkligen vass , glömmer hur mkt kärlek det är i det där ljudet när man inte hört det på ett tag , hmm kommer ha svårt att sälja skiten ...om jag nu gör det , probably not!


johnny åkte bort och hjälpte sin far att täcka båten nyss & jag ska väl göra mig klar tills han kommer och våga mig utanför dörren måste till apoteket och handla en förkylningspåse och dra i mig allt för att bli frisk snarast!


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 11:09

ibland kan man bara bli lite små irriterad över bilvärlden . att hur alla ska vara inställda i fack , att klär man sig inte riktigt eller inte bygger eller gör sin bil efter hur det ska vara , att gå emot strömmen och bygga eller tycka något helt ann...

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:36

   

Av Sofie Ingmarsson - 3 januari 2014 10:20

märks att man är småbarnsmamma när kl 10 på morgonen har man redan hunnit , bakat , förberett maten för idag , duschat , lekt med melvin , uppdaterat telefonen och kollat på en dokumentär! yihaa melvin är fortfarande morgonpigg med andra ord , imorse...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 09:10


min vackra lilla kille  , vad vore livet utan dig ?! du vänder upp & ner på min vardag och jag älskar varje sekund utav det , dina galna busstunder. stunderna du kommer och myser med din snuttefilt och bara vill kramas i soffan , när du komme...

Av Sofie Ingmarsson - 20 december 2013 08:37

yeay äntligen fredag & johnnys sista jobbdag sen har vi lång ledigt tillsammans , älskar att vara hemma hela familjen , vi blir gladare melvin bli jätteglad när vi umgås alla 3 och ser verkligen fram emot jul & nyår , fullspäckat schema , imorgon ska...

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards