LIFE IS A ROLLERCOASTER , you just got to ride it!

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Sofie Ingmarsson - 11 januari 2011 18:30

är ju mellan 50 & 100 personer som läser min blogg nästan dagligen , undrar vilka ni är eftersom någon aldrig lämnar ens ett litet spår i stort sett ?


skriv bara en liten notis tycker jag & säg vilka ni är hade vart trevligt ?


hasta la vista

Av Sofie Ingmarsson - 11 januari 2011 10:54

sovmorgon har jag Äntligen tagit mig idag , kommer inte ens ihåg senast jag sov till efter kl 06.00 och nu har jag döat i sängen ända till 10.00 tills johnny ringde och störde min och caspers mys! sen kunde man inte somna om igen , men sköönt vare ..

 

vakna upp med världens vårkänslor med när det droppar utanför här och är plusgrader ,bara suktar efter sommaren nu , grymma ekipage , raggen går , härliga vänner runt omkring sig , värme , rocknroll & pooonk ur högtalarna , kalla öl & groggar.  fuck äre då man lever eller ?!  men sen kommer man på att det precis vart nyår och är januari så det  är fan inte okej att ens tänka på sånt redan nu tyvär LÅNGT kvar.

 

är väl dags för mig att hoppa upp ur sängen och få i mig lite frukost & ta en dusch innan jag börjar jobbet om 1½ timme & jobba ännu en kväll , fast aslugnt på yasuragi just nu max en 100 middagsgäster så det 'är jävligt slappt , kvällen igår var skitseg bakade några hundra svartvinbärsmuffins  och skärde lite grönsaker och sen stog på kalla och gjorde desserter , gick bra , fast fuck höll på att få hjärtattack ett tag då gasbrännare som vi eldar på desserterna , tog eld i munstycket och brann alltså rejält och man hörde hur gasen sippra ur fortfarande , både jag yann och christer fick panik och vänta på en jävla till explosion försökte släcka den en bra stund men ville ju inte vara nära den heller . det kunde ju ha gjort förbaskat ont eller inga händer kvar kanske? men tillslut så la vi en kastrull över den & den sluta brinna .. skakis resten av kvällen varje gång jag skulle tända den 2:a gasbrännare .. ohhhaa ... sen hem till johnny mongo..

 

inatt ska jag sno mig ett hotellrum och sova över , sipper jag åka hem när jag ändå börjar skittidigt imorgon! :)

 

inte ridigt på ett tag nu , blanka fick ju sig ett köttsår på benet sist vi var ute som hon markar på och ömmar  , och sen går såret upp hela tiden sitter på ett konstigt ställe på vänster fram.. så hon måste stå ett tag , och dottie äre en annan som rider nu hela tiden.

fast trivs ju mest med blanka ändå så , tänkte dit imorn och se hur hon mår och pyssla om henne lite , längtar tills hon är bra igen , då åker westernsadeln på och ut och träna lite, måste få lite ordning på hennes trav då den är äldigt slängig och hon vet inte riktigt vad hon gör med benen till en början , blandning av tölt och pass. så den måste kämpas lite med.men när hon väl hittar traven och kommer i rätt takt kan hon gå väldigt sammlat och fint.

 

nej inte tid att skriva mera nu , lär sticka

hasta la vista

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


23 årig dalkulla bosatt i sthlm med sambon johnny , 2 katter & väntar nu på att bli föräldrar till en liten kille , största intresset är bilar och mkt tid , tanke & pengar går till min cheva 60:a och resten av våra bilar på gården, skoter& hästar,sneakers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards